O voľbách

27. októbra 2011, jozi, Nezaradené

 Blížia sa voľby. Opäť. Tentokrát predčasné. Koho voliť je otázka. Ozaj koho ? Keď potrebujem riešiť nejaký problém,  mám sa na koho obrátiť ?  Vraj na poslanca, veď som ho volil. Ale na ktorého ? Slovensko je jeden volebný obvod  so 150 poslancami. Ktorý je teda ten, ktorý sa stará o  to miesto kde bývam, či pracujem ? Zo skúsenosti viem, že keď je niečo spoločné, nikto sa o to nestará. Tak ktorý z tých 150 je ten môj ?

Volil som stranu. Inak sa nedalo. Voliť iba stranu. Stará sa nejaká strana o mňa – voliča – v čase keď ma nepotrebuje ? Vyzerá, že nie. V novinách denne čítam, že sa stará o seba a svojich členov. Po skončení volebného obdobia by som bol rád, keby mi ten, koho som poveril pracovať v môj prospech zložil účty. Bude ich skladať ? Asi nie. Veď ja som sám a strana to je veľa ľudí. Prečo by sa mnoho ľudí staralo o mňa jedného ? Mám  sa prispôsobiť! Nepáči sa mi to. Nepáči sa mi ako mnou zvolení pracujú ! Môžem ich odvolať ?. Vyzerá, že nie. Prečo ? Ja som sám. Strana je veľa. Ako môže  jeden  odvolať veľa ? Aj keď je nás Jeden veľa, odvolať sa nedá ! A  koho odvolať ? Nikto nezodpovedá za mňa. Nikto sa nezodpovedá mne ! Veď Slovensko je  jeden volebný obvod a 150 poslancov zodpovedá za všetko. To znamená  –  za nič.

Koho voliť ? Ktorú stranu ? Malú ? Veľkú ? Asi si zvolím veľkú stranu. Na všetko sa …

Bude to  O.K. ? Asi nie. Zvolia sa sami. Budú pracovať pre seba. Na seba. Ja sa stanem zase nezaujímavý.

Zmeňme volebný systém ! Chcem svojho poslanca ! Chcem ho poznať !Chcem vedieť čo robí pre mňa a moje okolie ! Chcem, aby sa mi zodpovedal ! Chcem ,aby  reálne zhodnotil, čo sa dá a čo sa nedá urobiť a   nesľuboval mi hory – doly.  Chcem, aby patril ku mne, voličovi. Aby poznal svojich voličov a oni poznali jeho. Veď ja si ho  vlastne za to aj platím !

Sme malý národ. Niečo cez 5 miliónov. Na jedného poslanca tak pripadá asi 33 000 obyvateľov  v  priemere. Mohli by sme sa poznať a hlavne vážiť a rešpektovať sa navzájom.

 

Zmeňme volebný systém !